Nejstarší existující Harley-Davidson klub na světě - The oldest existing Harley-Davidson club of the world (Since 1928)

Pohár Pražských Gymkhan HCP

Stříbrný pohár věnovala darem Harley Clubu Praha továrna Harley - Davidson v roce 1928. Pohár slavnostně předal p. Rudolf Tesárek předsedovi clubu p. MgPh. Jindřichovi Lehrerovi při zahájení I. mototurnaje Harley Clubu Praha konaného v neděli dne 9. září 1928. V krátkém proslovu se p. Tesárek zmínil, jak si továrna váží našeho Harley - Clubu a proto, že mu v upomínku věnuje tento pohár v opatrování. Je to poprvé, kdy továrna Harley - Davidson věnuje některému z mimoamerických klubů pohár a proto může

 býti Harley - Club na tuto pozornost plným právem hrd. Do poháru pak byla postupně vyryta jména jednotlivých vítězů pražských gymkhan v letech 1928, 1929 a 1930.

1928 - Jaroslav Kaiser byl zakládajícím členem HCP, motocyklovým závodníkem a v té době i šéfmontérem u Tesárka. Celý program I. mototurnaje a následné gymkhany vymyslel. I. klubový mototurnaj Harley Clubu Praha se konal v neděli dne 9. září 1928 o 3 hod. odpolední na vojenském stadionu v Dejvicích. Jaroslav Kaiser jel na H-D 350 ccm a zvítězil s počtem 1930 bodů, v té době mu bylo 24 let. Citace z dobového tisku: „Pěkné byly akrobacie, které provedli mnozí jezdci a hlavně tři „fakírové“ Kaiser, Liška a Rindler; byly to věci, které plně ukazují jak jejich umění, tak i stabilitu strojů H-D. Hlavně postavení se do sedla bylo předvedeno mnohokráte, a to je věc, kterou můžete udělati pouze na několika strojích. Kaiser dokonce si stoupne na tandemový nosič, což jsem zde viděl na tak poměrně malé prostoře předváděti po prvé. Jízda ve stoje na tandemech dvou strojů, každou nohou na jednom, dále „posílání si“ běžícího stroje – bez řidiče – od jezdce k jezdci, vyměňování se dvou řidičů během jízdy na jednom stroji, to vše spolu s ostatními ukázkami akrobacie bylo pěkným zakončením podniku.“ Prvky turnaje a krasojízdy se pak předváděli na gymkhanách i mimo Prahu během následujícího roku.

1929 - Viktor Jaromír Rindler byl společně se svým bratrem Ing. Stanislavem Rindlerem zakládajícím členem HCP a stejně jako Jaroslav Kaiser a Václav Liška motocyklovým závodníkem, v té době převážně na ploché dráze. Organizací ploché dráhy a jízdy do vrchu se tehdy věnoval MKVS (Motoklub vysokoškolského sportu) zatímco HCP se věnoval Cross country Trialu – jízdám krajinou a gymkhanám. V. Motocyklová gymkhana se konala v neděli 6. října 1929 o půl 3. odpoledne na Sportovním stadionu v Edenu ve Vršovicích. Viktor Rindler jel na H-D 750 ccm a zvítězil s počtem 2330 bodů, bylo mu tehdy 19 let. Citace z dobového tisku: „Z důvodu zranění pořadatele Bohumila Sladkého na V. gymkhaně byla soutěž v krasojízdě provedena, ale nebyla hodnocena. Přirozeně, že v této vynikl nad jiné Kaiser, který sidecar řídil tím způsobem, že stál na tandemu a na řidítkách měl připevněny pásky, které držel na způsob otěží. Tímto způsobem jezdil dokonce se zdviženým sidecarovým kolem. Pravou senzací bylo, když Kaiser postavil se na ramena dvou motocyklistů, jejichž stroje jely vedle sebe. Krásná byla exhibice Rindlera, jenž stál na stupačce mimo sólostroj a celým tělem byl nakloněn do vzduchu. Skupinovou akrobacii, která byla snad nejlepším výkonem dne prováděl Kaiser s Rindlerem a Rathouským.“ Prvky, které se v předchozích gymkhanách zdály být vrcholným číslem, se v dalších vystoupeních stávaly standardem.

1930 - Vilém Stuchlík byl zakládajícím členem HCP a od jeho vzniku členem výboru. Společně se svou přítelkyní a později manželkou Marií Zinkovou se aktivně účastnili všech akcí HCP. VIII. Motocyklová gymkhana se konala v neděli 29. června 1930 o půl 3. odpoledne na sportovním hřišti S.K. Čechie Karlín – Invalidovna. Vilém Stuchlík zvítězil na H-D 1000 ccm se sidecarem s počtem 1634,5 bodů. Citace z dobového tisku: „Při krasojízdě na motocyklech uviděli jsme věci, na nichž bylo proti předešlým gymkhanám Harley klubu opět vidět značný pokrok. Sherling se stává novou hvězdou a spolu s Veselým, Dobrovolným a Dědkem předvádí věci, o nichž by nikdo nevěřil, že je možno na motocyklu dělati. Též známý jezdec Rindler se činil velmi pěkně. Kolínský jezdec a známý závodník Vlad. Formánek měl také připraveno nějaké číslo – ale hned při prvém rozjezdu předvedl, jak Rudge sidecar bez defektu snese obrácení koly vzhůru; byl to stroj jeho kamaráda – proč by to tedy nezkusil?“

 Předání poháru 1928  Kaiser, Rindler, Rathouský a Hrníčko 1929  Kaiser, Rindler, Rathouský 1929  Trio 1930

Uložit nastavení
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Další informace
Analytické
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
OK
Odmítnout